PRESS RELEASE: FUORISALONE 2014

MEMEDESIGN at Milano Design Week Fuosisalone – Din

Leit motiv 2014 is FUSION.

Fusion is both for our new products and for our new designers, which have different professional experiences.
MEME wants to join young and talent designers, who knows first and better  young, trendy, traveller and multicultural  customer’s needs.  Mr Carlo Trevisani and Mrs Maria Jennifer Craw designed new products for MEMEDESIGN.

Some products were inspired by nature. FLAP shelves seem to be flying butterflies wings. CHIOCCIOLA lamp has a clear reference on its name.

Shelf FLAP made of powder coated metal

Table lamp CHIOCCIOLA

For other products inspiration was Nordic design such as NORD coffee tables and LAMA  console table.

Console table LAMA

Coffee-table NORD

Fusion is for combination of coloured metal and other materials such as solid turned wood for NORD coffee table legs.
Another exemple concerns veneers and cement for INN coffee tables.
We check finishing for every single product so we are able to assure real MADE IN ITALY products.

We are interested in developing contract for hotels and so we are preparing custom models for September 2014.

We took part in realization of beauty area for Sheraton Hotel Dubai this year.

Our new catalogue will be out on June and it will show both new proposals presented on April and a new range of products.

Meme_parole colore

COMMUNIQUE DE PRESSE: FUORISALONE 2014

MEMEDESIGN présente à Milano Design Week Fuosisalone – Din

Le “leit motiv” 2014 est FUSION.

Avec le mots “fusion” on indique soit les nouveaux produits soit les différentes expériences professionnelles des nouveaux designers qui collaborent avec nous.
MEME, en effet, se propose de donner de l’espace et de la voix à la créativité des jeunes designers avec du talent, qui connaissant mieux et en avance les exigences d’un consommateur jeune, “trendy”, voyageur et multiculturel. Monsieur Carlo Trevisani et Madame Maria Jennifer Carew sont les deux designers qui ont crée les nouveaux produits pour MEMEDESIGN.
Pour certain produits la nature a été l’inspiration. Les étagères  FLAP rappellent les ailes d’un papillon qui vole tandis que la lampe CHIOCCIOLA a un nom qui se réfère clairement au monde de la nature.
Le design inspiré par les pays du Nord caractérise les autres produits, comme les tables NORD et la console LAMA.
Le mot FUSION s’applique aussi à l’union du métal coloré avec des autres matériaux, comme le bois massif tourné pour les jambes des tables NORD ou les placages et le ciment pour les tables INN.
Nous assurons le vrai MADE IN ITALY grâce à l’attention pour les finitions et au contrôle effectué sur chaque produit.M

Nous sommes particulièrement intéressé au développement du secteur hôtelier et nous allons proposer, donc, des modèles personnalisés  à partir du mois de Septembre 2014.
Notre entreprise, en effet, a participé à la réalisation de la zone beauté pour Sheraton Hotel Dubai pendant cet année.
Notre nouveau catalogue est prévu pour le mois de Juin et il va présenter soit les produits exposés en Avril soit des autres propositions, qui vont à augmenter notre gamme.